28 February 2017 17:14:01
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Værdisæt
Nyeste artikler
· Sæsonafslutning ?
· Kendt terræn, i ny vind
· Julejagten 2016
· Nye græsgange
· Med gæs HELT tæt på
Sidste Brugere Online
CHC05:48:24
Torben Rauns...22:05:16
flaeske 1 dag
Hans-Henrik 1 dag
mikaelws 2 dage
grisling888 3 dage
lindhardt 6 dage
holmes 1 uge
Khh 1 uge
gravbasse 1 uge
Jagtnyheder

Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 3,690
· Nyeste bruger: pbjagt
Se indlæg
 Udskriv debat
Sæsonen 16-17.
Tybjerg
Hej Alle.

Er det mig eller er her blevet meget stille på Strandoghavjagt.dk?
Ved godt jeg ikke selv har bidraget med særlig meget, men når man ikke har noget fornuftigt at sige er det jo helt ok at holde kaje :0) + jeg har haft travlt med at rende rundt og ha ondt af mig selv :0).
Du "unge" siger det er på Facebook det sker, men må tilstå at Facebook ikke rigtig er mig, så jeg må hellere bidrage til at holde lidt liv i forummet her.

Har du / I haft en god sæson?

Jeg har i den første del stort set ikke været ude, men det er lykkedes at få nok samlet 8 ture.
De ture jeg har haft har været både i Sydsjælland og Nordsjælland, og må indrømme at især syd over er jeg vildt overrasket over hvor få gæs der har været.
Har blandt andet været 2 gange et sted hvor der ALTID plejer at være gæs. Især i Januar plejer der at være Grågæs, Canadiere, Sædgæs ( vildt mange ) og Blisgæs.
Den ene gang hverken så eller hørte vi jagtbare gæs. Anden gang kaldte vi de 2 grågæs vi så ind og nedlagde dem, og ellers så så vi kun Bramgæs i lange baner.

Jeg har det lidt som om der er en usynlig streg / mur tværs over Sjælland der går ved Ringsted Fra Vest mod Øst, og Nord for den streg er der Canadagæs, og syd over er der ingen Canadagæs.
Hvordan har jeres gåsejagt været? Vil da også meget gerne hører fra det Jydske.

Jeg håber I alle har haft en god sæson, og glæder mig til at hører hvad I har oplevet, samt jeres syn på min "Ringsted" teori.

De bedste hilsner
Henrik Jacobsen
GOD Gåsejagt betinger - Gæs på stive vinger.

Flytkjaer
Jeg vil tro det er stilhed før stormen. Chc barsler snart med den nye side.
Jeg har heller ikke set så mange canadier i det syd østlige af kongedømmet. Men så har der da været en del af de grå.
Facebook kan ikke hamle op med dette forum. Og når det nye forum bliver skudt igang, så kan vi få luset lidt ud i emnerne som er redundante.
Mvh.
Søren Flytkjær

Sover bedst i prammen med en løs ankerkæde og 3 - 4 Sek/m vind.

http://www.flytkjaer.com
CP
Jeg tror IKKE på der kommer mere gang i det, bare fordi vi får en ny platform.
Det går som det går alle de andre fora jeg læser meget på : NEDAD.
Tror 100 på, at det er på face det sneer, må se om ikke jeg kan finde ud af at være med der.

Tybjerg
Jeg kan ikke forstå hvorfor Facebook er så in, magen til uoverskueligt cirkus skal man da lede længe efter. Held og lykke hvis man vil finde noget konkret. Jeg har været med i den gruppe der hedder Alle os der elsker jagtvideo som Per har lavet, men måtte simpelthen gi op. Men med det som med så meget andet er det nok bare mig der fatter krans, det MÅ det jo være når alle kaster sig frådende over FB og finder det åh så fantastisk.
Men må erkende at noget der virkelig har irriteret mig her er når man skulle lægge de billeder der op, sikke et cirkus. Så glæder mig også til den nye side er online hvis den del er nemmere.

CHC
Min sæson har budt på få ture på vandet, min ryg og nakke driller mig desværre for meget.

Lidt men godt, har også ret. Jeg lånte nogle flere gåselokkefugle så jeg med mine egene 9 havde 17 i alt med.

Det blev en intens morgen.
Intens på den måde at der trak mange gæs, ud over fjorden. Og vandet var ikke deres egentlige mål.
Det lykkedes 3 gange at, få gæssene kaldt i lokkerne. en dejlig oplevelse som bestemt skal prøves igen.

Der skal indkøbes flere gåselokkere, så jeg har 20 stk. og så kommer der kun gåselokkere med. Så håber jeg på at, ryggen har det bedre i næste sæson.

Yep, Face Book er en hård konkurrent til strandoghavjagt.dk ingen tvivl om det, jeg føler mig dog sikker på at, vi vil være her i fremtiden også.

Strandoghavjagt.dk kan efter min mening noget som Face Book ikke kan, siden har en masse rigtig god information om alt til strandjagten og jeg vil til en hver tid påstå at, vi er langt bedre til at kommunikere på en saglig og sober måde.
Strandoghavjagt.dk er ikke lige så god med billeder som FB, Det tror jeg heller aldrig vi bliver.

Men det betydelig nemmere, at uploade billeder på den nye side.

Den nye side vil ligeledes være responsive, dvs. at siden virker godt på mobil og tablet også.

Der vil på den nye side blive en stærkt forbedret brugerprofil, med mulighed for mange flere oplysninger, som er søgbare. Derud over kan der ligges et billede og op til 3 videoer op i brugerprofilen.
Der vil være et cover billede og et profilbillede.

Man kan skabe forbindelse med andre brugerprofiler, og man kan give hinanden Tak og uddele god og dårlig karma.

Med tid håber jeg at finde penge til at, tilkøbe (700 kr) flere gode ting til forummet, som fx,
Billede galleri til ens brugerprofil.
Google translate integration.
Skabe forbindelse med andre sociale medier som Face Book og twitter. Med login fra disse.

Der ud over vil jeg også få mulighed for at, lave en lang række bedre tekniske løsninger til siden.

Jeg tror og håber på, at det bliver taget godt imod den nye side og at, vi kan bevare og/eller øge trafikken på strandoghavjagt.dk

Der er vedhæfte et billede af min brugerprofil på den nye side.
Redigeret af CHC d. 06-02-2017 20:02
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
http://www.genlad...

http://www.genladninghagl.dk/
kaliber
Hej

Chc er det 700 kr for at komme videre?

Så vil Spar Thyholm gerne sponsorer dette beløb.

Dette forum har lært mig næsten alt hvad jeg ved om strand og havjagt.

Har i år haft den bedste sæson i mit 6 årige strandjæger-liv rundt om i Danmark.

Nogle rigtige gode jagtmakkere, har jeg også fundet herinde.

Facebook og Twitter kommer jeg aldrig på, så jeg er en af de faste kunder herindeSmile
Hellere købmand end sømandWink

CHC
Hej Michael,

Som nævnt er det ekstra ting som vil give nogle flere gode muligheder.

Er yderst glad for dit tilbud, vil dog gerne vente lidt inden der investeres yderlig. grunden til det er at, der givet kommer nogle uforudset udfordringer når siden komme online og der begynder at kommer bruger og trafik på siden.

Jeg forventer derfor at meget tid vil gå med at, rette til og hjælpe brugere igang.

Når siden begynder at kører godt og jeg kan slappe lidt af, så kan du komme ind i billedet. Da der så bliver tid og overskud til at, sætte sig ind i udvidelser til siden.

Igen, er super glad for sådan et tilbud.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
http://www.genlad...

http://www.genladninghagl.dk/
Stroe
Da jeg lige har afsluttede min første sæson, som pramjæger.
har jeg haft stor gavn af siden.
er meget glad for tonen her inde, og at den er til at finde ældre indslag(til læring) har stadig meget at lære, men med 21 blandet ænder og 4gæs, er jeg enlig yderst tilfreds.
så tak god en god side, med gode mennesker. :-D

thomastc
Goddag i stuen

Jeg har for første gang i mange år fået landjagt, så i år har jeg desværre slet ikke været på vandet!.
I 2017 håber jeg på der kommer der til at ske lidt på motorbådsjagten, da vi har fået fat i en Nordeck 16 som lige skal males og gøres klar.

Tak for i år. Smile
Baikal - fordi det "lort" bare virker!

Tybjerg
Hej Carsten.

Er ked af at hører din ryg driller, men glæder mig over din gåsejagt du beskriver, som jeg ved kan være stærkt vanedannende :0).
Alt op til og inklusive der hvor gæssene låser vingerne og glider ind mod lokkerne er det vildeste "narko", et stof man aldrig bliver for gammel til eller får nok af tror jeg .

Jeg kan som Kaliber kun slutte op om siden her, og har også fået rigtig meget for "pengene" her.

Siden her har for mig betydet:

Fået en masse inspiration samt testet teorier på andre med samme passion.
Udviklet mig som menneske og slebet de grove kanter af, så jeg i dag er langt mere åben for andres mening.
Erfaret at der er ubegribelige følelser i jagt, og jagt kan minde lidt om når folk arver, nogle er villige til hvad som helst for at være nedlægger af vildtet. Lidt ligsom når nogle familier splittes totalt over tante Elly´s Kaffe stel som Birger og Doris begge vil ha, og de bliver uvenner for livet over kopper for 126,75,- som Elly vandt gennem en konkurrence hos BKI :0).
Har erfaret at man trods uenighed på forum chat, når man så mødes i det virkelige liv viser sig man er utrolig ens, og opnår et rigtig godt og konstruktivt kammeratskab.
Skaffet mig nogle rigtig gode kammerater, som jeg har delt en masse spændende jagtoplevelser med.
Lært mig at man ikke kan regne med noget på strandjagt, man kan forberede sig med grej og lign. men den jagtlige verden på vandet er evigt omskiftelig og utilregnelig.

Jeg tror også at siden har bidraget positivt til deleånden inden for strandjagten, når jeg taler med jægere af ældre dato ser de en markant ændring på netop dette område.
En stor del af ændringen ligger nok også i at førhen var jagt en del af husholdningen, i dag er det en hobby.

Og som Carsten også nævner syntes jeg at tonen er god her, og de store kampe er taget for år tilbage, der syntes jeg tonen ofte på FB kammer totalt over, hvilket jeg ikke forstår for du gemmer dig jo ikke engang bag en falsk profil. Det er med familiebilleder og fulde navn at folk giver MAX gas og sabler hinanden ned, samt udstiller sig selv som neonlys i mørket.

Vi glæder os CHC til den nye side, og jeg skal nok tage mig sammen og bidrage mere, det er det mindste jeg kan gøre i betragtning af hvad jeg har fået af jer.

Ha den bedste dag alle sammen.
Mvh
Henrik J.

Mrj87
Hej Tybjerg.

Din "Ringsted" Teori er nok ikke helt forkert.
Jeg jager for det meste syd for Ringsted og har ikke observeret en eneste Canadier i denne sæson.

Vi plejer at se eller hører dem i mindre flokke og skyde et par stykker hver sæson.
Men ingen i år.Angry

Jeg syntes til gengæld at de grå gåse arter er eksploderet. Og de kommer gerne sydpåWink Har aldrig set så mange grå, sæd og blis gæs før.
De er overalt!!Smile
Mopa 2 :-D

Randers Boble :-D

Browning 525 O/U :-D

Winchester SX3 Camo :-D

Karrum
Hej medjæger ..
Er der nogen søde mennesker herinde der vil hjælpe mig med at komme igang som ny starndjæger.. f.eks hvilke pram skal jeg vælge som nybegynder SmileFrown

Sebastian S
jeg har haft en godkendt sæson. Smile 80 % af turene brugte jeg i prammene og de sidste 20 % på marker, hvor jeg skyder gæs over lokker.
synes der har været godt med svømmeænder i år og det samme med gæs. Er dog noget skuffet over antallet af hvinænder her i Østjylland og Nordjylland.

- siden virker os noget død, men tror grunden er (facebook) som jeg os selv benytter. Men håber lidt der vil komme mere gang i den nye Side når, den kommer op og køre.

mvh seb
Langelænder
Leon smith
Beretta unico extreme
(team Extreme)

Spring til debat:
Tilfældig Billede
Før Jagten
Jagtfilm
1,862 Unikke besøg