28 February 2017 17:13:59
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Værdisæt
Nyeste artikler
· Sæsonafslutning ?
· Kendt terræn, i ny vind
· Julejagten 2016
· Nye græsgange
· Med gæs HELT tæt på
Sidste Brugere Online
CHC05:48:22
Torben Rauns...22:05:14
flaeske 1 dag
Hans-Henrik 1 dag
mikaelws 2 dage
grisling888 3 dage
lindhardt 6 dage
holmes 1 uge
Khh 1 uge
gravbasse 1 uge
Jagtnyheder

Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 3,690
· Nyeste bruger: pbjagt
Se indlæg
 Udskriv debat
Er det lovligt
MTPET
I det nye nummer af JVV kan man læse om forskellige jagter til under 10.000 kr. Det er jo i sig selv prisværdigt, at man kan komme afsted for under 10K. Den ene af jagterne er ifølge reklamen jagter på ænder og gæs i nærheden af et af vores naturreservater. Ænderne er muligvis udsatte (nogle af dem, måske) men gæssene er næppe udsat. Mit spørgsmål er om det er lovligt at arrangere dagjagter på ikke-udsatte fugle?

Jeg spørger af interesse - jeg har fået noget rigtig attraktivt andejagt og min ide var egentlig at jeg fra tid til anden ville tage et par nyjægere med for en beskeden skilling. Det troede jeg egentlig var ulovligt og derfor har jeg ikke gjort det. Når jeg så ser den reklame kommer jeg i tvivl.

Nogen der kan hjælpe?

Martin

Chr G
Har ikke set annoncen, men som du fremlægger det, er det ikke lovligt, men der bliver idag skudt mange IKKE udsatte ænder (krik-og troldænder)på dagjagter, ofte uden folk ved at det ikke er helt lovligt.

Det kom med i loven i -92 ( køkkenbordsforliget) da man dengang kunne købe dag/weekend/ugekort mange steder (bla Værnengene) ,og det for at imødegå den ofte uetiske jagt der så blev drevet.
Duejagt i februar, og krager 1 time før solopgang

hedebonden
Den er lidt plumret for det er rigtig der står du ikke må udleje dags jagt ud men udlejer man er det vel = skytte har ene råde retten på stykket, Men kommer han med i en jagt for han stadig er underlagt jagt herren bliver den nok lidt svær ved at at sige man ikke må, Man kan jo heller ikke udleje jagt på fiskeriterritorium eller handle med dykker men forventer da kutter jagten er lovlig

Bekkasinen
hedebonden skrev:

Den er lidt plumret for det er rigtig der står du ikke må udleje dags jagt ud men udlejer man er det vel = skytte har ene råde retten på stykket, Men kommer han med i en jagt for han stadig er underlagt jagt herren bliver den nok lidt svær ved at at sige man ikke må, Man kan jo heller ikke udleje jagt på fiskeriterritorium eller handle med dykker men forventer da kutter jagten er lovlig

Du skal tænke på kutterjagten som at du betaler for sejlturen. Du må gerne skyde på fiskeriterritoriet, du må ikke skyde på en andens mark. Selve jagten er jo gratis Smile
Flyvsand
2x Hjemmebygget til rørskær

hedebonden
Det ved jeg
Men du er stadig i en gråzone for det for på en eller anden finurlig måde er skipper os jagt herre da det er ham der opsætte regler for hvad du kan og ikke

Men er lovligt :-)

Spring til debat:
Tilfældig Billede
Før Jagten
Jagtfilm
1,861 Unikke besøg