28 February 2017 17:13:49
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Værdisæt
Nyeste artikler
· Sæsonafslutning ?
· Kendt terræn, i ny vind
· Julejagten 2016
· Nye græsgange
· Med gæs HELT tæt på
Sidste Brugere Online
CHC05:48:11
Torben Rauns...22:05:03
flaeske 1 dag
Hans-Henrik 1 dag
mikaelws 2 dage
grisling888 3 dage
lindhardt 6 dage
holmes 1 uge
Khh 1 uge
gravbasse 1 uge
Jagtnyheder

Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 3,690
· Nyeste bruger: pbjagt
Se indlæg
Strandoghavjagt.dk » Strandjagt.dk » Tema: Våben
 Udskriv debat
Olie til halvautomat?
Stroe
Olie til halvautomat?
Hvilken olie bruger i til jeres halvautomat når i er på fjorden?
Ind til nu har jeg brugt Ballistol Universalolie (svare nok til WD40) til mine våben.
Syntes den er ok til at gøre ren/rense i, men syntes hurtig den tørrere ud efter nogle dage i våbenskabet…
Kunne godt tænke mig en olie der var lidt feder så den bliver hængene på geværet under jagten.
Hvad har i god erfaring med….?

HC
WD 40, motorolie, kædesavsolie, spildolie, madolie, olie.jeg har smurt mine våben i alt undtaget kærnemælk Wink og de er ikke rusten.
Den bedste blanding som bruges nu er lampeolie og kædeolie blandet sammen den er tynder og bliver hængende,og det err altid noget der er i huset, gider ikke give en masse penge for olie der er parfumert med et smart navn.
Man er først gammel når man har tørre drømme.....og våde prutter. Grin

http://www.osvn-jagt.dk/5112961
simon-ms
Jeg skiftede fra våbenolie til motorolie i den forgangne sæson som et forsøg.

Motorolie virker, MP 153'eren bliver mindre rød på løbet når det har fået motorolie end våbenolie.

Stroe
mange tak for svarene... det er også en baikal MP153 er jeg har.
har 6L 10-40 til at stå fra den gamle bil så der skulle være til et par sæsoner eller 3Grin

HR
Hvis vi taler rustbeskyttelse udvendig så hvid Vaseline. Det virker og det er ikke skadeligt for dig.
HR

Wac
Jeg bruger Berner højtryksfedt til udvendig rustbeskyttelse og virker fortræffeligt indtil videre.

Stroe
det er enlig mest tænkt til inden i...

kan enlig godt se pointen med at motorolie ikke er det sundeste.

hvid Vaseline er det bare den fra Borup, eller kan man få den på spray.
bruger du den både til indvendig og udvendig.?

HR
... Jeg bruger en vaseline fra en tysk våbenhandler men den fra Borups er garanteret lige så god og halv så dyr. Vaseline smører ikke ret godt så jeg bruger det kun udvendig til at holde rusten væk med. Indvendigt bruger jeg ballistol plus lidt Lithium fedt på de belastede dele så som låseknasten. Det genere mig ikke er et våben er lidt tør i det da en tyk oliering bare samler skidt.
HR

LHC
Break-free Smile

Johnnythebouy
Synthetic transmission fluid, it's almost perfect, is designed to operate in cold temperatures it's designed to stick to gears but to also float swarf etc away from the metal substrate plus its cheap

http://www.imgrum.net/user/johnnythebouy/213790209
Spring til debat:
Tilfældig Billede
Før Jagten
Jagtfilm
1,855 Unikke besøg